10 porad na skuteczne pozycjonowanie strony

Jeżeli chcesz wprowadzić swoją stronę na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, poznaj 10 porad, które Ci w tym pomogą. Odzwierciedlają one zmiany zorientowane na jakość treści, jakie wciąż są wdrażane przez najważniejszą wyszukiwarkę internetową – Google.

 

1. Przyspiesz stronę

Podczas ładowania strony liczy się każda sekunda. Im szybciej działa witryna, tym chętniej korzystają z niej użytkownicy i tym lepiej jest postrzegana przez wyszukiwarki internetowe. Wszystko to oczywiście wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, dlatego jeśli zauważasz, że Twoja witryna wczytuje się wolno, spróbuj wyeliminować przyczyny problemu. Szybkość wczytywania strony sprawdzisz w usłudze PageSpeed Insights od Google, która dostarczy Ci również wskazówek ułatwiających skrócenie czasu ładowania treści.

2. Linkuj do wartościowych stron

Nie obawiaj się, że poprzez linki prowadzące do zewnętrznych stron Twoja witryna może ucierpieć lub stracić moc. Nic z tych rzeczy – jeśli odnośniki prowadzą do serwisów, blogów czy portali z dobrą reputacją i powiązanych tematycznie z pozycjonowaną stroną, możesz na tym tylko zyskać.

3. Pozyskuj linki z wartościowych witryn

Obecnie liczy się przede wszystkim reputacja stron, które linkują do pozycjonowanej witryny – liczba odnośników ma drugorzędne znaczenie, choć oczywiście jest istotna. Zanim umieścisz link na danej stronie, sprawdź jej historię, zweryfikuj zawartość, zorientuj się, czy jest dobrze podlinkowana i przede wszystkim upewnij się, że jest tematycznie powiązana z pozycjonowaną stroną.

4. Twórz interesujące treści, które chce się czytać

Truizmem jest ciągłe powtarzanie „content is king”, ale kto się zajmuje pozycjonowaniem i, ogólniej, promocją w Internecie, powinien o tym pamiętać każdego dnia. Wartościowe, prawidłowo zoptymalizowane pod kątem SEO, czytelne w formie i interesujące dla użytkownika treści to absolutna podstawa pozycjonowania, bez której trudno o osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie oszczędzaj więc na artykułach, tekstach, opisach, recenzjach i innych treściach, bo bez nich działania SEO spełzną na niczym.

5. Pamiętaj o unikalnych meta opisach

Każda podstrona w serwisie internetowym, każdy wpis na blogu, każdy opis produktu w sklepie internetowym powinien posiadać niepowtarzalne meta desription, meta title i meta keywords. W przeciwnym razie Google będzie miało problemy z identyfikacją poszczególnych witryn i powiązaniem ich z zawartością treściową, jaka się na nich znajduje. Stąd już tylko krok do niższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

6. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Nie jest tajemnicą, że liczba polubień i udostępnień w mediach społecznościowych w wpływa na skuteczność pozycjonowania. Zdecydowanie warto być aktywnym w social media i publikować interesujące treści, którymi użytkownicy chcą się dzielić. Dzięki temu wzrasta wiarygodność witryny w oczach Google i innych wyszukiwarek.

7. Zoptymalizuj stronę pod kątem urządzeń mobilnych

W ciągu kilku lat liczba wyszukiwań za pośrednictwem urządzeń mobilnych przewyższy liczbę wyszukiwań w komputerach i laptopach. Nic więc dziwnego, że Google kładzie coraz większy nacisk na dopasowanie witryn do smartfonów, tabletów i innych urządzeń przenośnych. Tworząc stronę, koniecznie o tym pamiętaj.

8. Skup się na odbiorcach, nie na algorytmach

O ile kilka lat temu pozycjonowanie skupiało się na umiejętnym upychaniu słów kluczowych w treści i zdobywaniu jak największej liczby linków, o tyle obecnie Google jest zorientowane na satysfakcję użytkownika i próbuje rozróżniać, które witryny są wartościowe, a które nie. Można się domyślać, że tego typu praktyki będą się pogłębiać, w związku z czym należy odejść od myślenia zorientowanego na algorytmy i skoncentrować się na zadowoleniu odbiorców. Jeśli z myślą o nich będziesz tworzyć treści i promować swój serwis poprzez wartościowy content, możesz spodziewać się pozytywnych rezultatów – szczególnie w długiej perspektywie.

9. Pozycjonowanie to nie tylko SEO

Inwestuj w treści, publikuj wpisy w social media, współpracuj z blogerami, twórz wartościowe ebooki – krótko mówiąc, myśl nie tylko o kolejnych linkach, ale również o wizerunku witryny i jej promocji za pośrednictwem różnych kanałów. Możesz mieć pewność, że tego typu działania korzystnie odbiją się również na pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

10. Różnicuj treści

Dobre teksty są oczywiście kluczowe z punktu widzenia pozycjonowania, ale współczesne SEO wymaga różnicowania treści i poszerzenia jej o infografiki, materiały wideo, prezentacje multimedialne czy podcasty. Czas i pieniądze zainwestowane w ten sposób z pewnością zwrócą się w postaci wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

wybrane realizacje