oferta

Audyt stron www i sklepów internetowych

Audyt stron i sklepów internetowych

Profesjonalny audyt SEO to pierwszy krok, który należy wykonać, kierując się do pozycjonowania organicznego danej witryny. W przypadku korzystania z usługi pozycjonowania jest to sprawa podstawowa, ponieważ pozwala stwierdzić, jak wygląda od strony technicznej dana witryna, czy posiada jakieś większe błędy oraz jak przedstawia się jej jakość.

Po co robić audyt ?

Audyt strony internetowej warto robić w przypadku witryn i sklepów internetowych, które stawiają na nowoczesne rozwiązania oraz chcą powiększyć swoje grono odbiorców. Każda strona internetowa, zwłaszcza jeśli powstała jakiś czas temu i nie była od strony technicznej na bieżąco aktualizowana, może posiadać rozmaite błędy. Wykrycie potencjalnych problemów jest podstawą do polepszenia działania strony; nierzadko prowadzi to do gorszego indeksowania witryny w wyszukiwarkach, zniechęcenia klientów do zakupów czy innych, negatywnych skutków.

Co powie nam audyt strony internetowej ?

Jeśli, posiadamy sklep internetowy lub stronę internetową, np. promującą naszą firmę albo działalność i zdecydujemy się na wykonanie audytu, to osiągniemy z tego tytułu konkretne korzyści. Wynikają one z czynności, które są realizowane w ramach audytu, a które mają określić, jak nasza strona internetowa wygląda pod kątem znalezienia jej w internecie przez potencjalnego klienta (przykładowo za pomocą wyszukiwarek), jak i dostosowania do promowania oferowanych usług i produktów.

Możemy zobaczyć jak wyglądają one od strony technicznej. Daje nam to zwrotną informację na temat użyteczności strony oraz jej odczytywania przez wyszukiwarki, co dość często łączy się z błędami w kodzie strony. Bardzo dużą wagę przykłada się obecnie do kwestii dostosowania stron – zwłaszcza sprzedażowych – do wymogów wyszukiwarek internetowych i ku wygodzie użytkownków. Im lepiej sklep internetowy odpowiada oczekiwaniom i wymogom wyszukiwarek, z których korzystają potencjalni klienci, tym większa jest szansa, że zapoznają się z ofertą naszej marki, a co za tym idzie, kupią produkt czy usługę.

Strona techniczna to jednak nie wszystko. Jeśli audyt przeprowadzany jest w sposób dogłębny i według konkretnych wytycznych ustalonych między klientem a firmą, to może on dawać o wiele więcej informacji. Pozwoli m.in. na przeanalizowanie treści strony oraz wszystkich podstron, a także dalsze ich zoptymalizowanie, jeśli dotychczas nie były korzystne dla sklepu czy firmy. Da również możliwość poznania zwyczajów zakupowych czy czytelniczych na blogu, dzięki czemu zyskać można wgląd w sposób działania klientów, a następnie uprościć procedury czy pod pewnym względami je ulepszyć.

Co daje nam audyt ? – Podsumowanie

Dobrze wykonany audyt daje możliwość zapoznania się z ewentualnymi błędami, które następnie można na dalszych etapach prac wyeliminować. Dzięki temu projektowanie i tworzenie stron www jest o wiele lepiej przygotowana dla odbiorców.

Badanie użyteczności danej witryny internetowej czy sklepu względem potencjalnych klientów czy czytelników pozwala na lepsze dostosowanie się do ich potrzeb, dzięki czemu możemy zwiększyć wolumen sprzedażowy albo liczbę odbiorców.

Jest to pierwszy krok do dalszych działań promujących stronę, również w zakresie pozycjonowania organicznego. Czasami zdarza się, że strona zawiera w sobie wiele atrakcyjnych dla odbiorców treści, ale z uwagi na błędy nie jest dobrze indeksowana, a więc jej znalezienie jest o wiele trudniejsze.

Audyt każdorazowo daje nam informacje na temat zawartych na stronie treści, siatki podstron i stron docelowych, ale również konstrukcji strony w zakresie technicznym.

Jest to podstawowe działanie, które powinien zlecić każdy właściciel sklepu internetowego albo strony internetowej. To krok, który pozwala ulepszyć działanie i wygląd każdej witryny.

Wykonany przez nas audyt obejmuje:

  • ekspercką kontrolę użyteczności,
  • testy usability z udziałem użytkowników,
  • sprawdzenie poprawności SEO stron internetowych (analiza struktury serwisu pod kątem technicznym w odniesieniu do wymogów wyszukiwarek),
  • ocenę jakości SEO sklepów internetowych (analiza struktury sklepu pod kątem technicznym w odniesieniu do wymogów wyszukiwarek),
  • analizę stron docelowych,
  • prototypowanie stron docelowych,
  • badanie ścieżki zakupowej w sklepach,
  • testy A/B.

Korzyści, które daje przeprowadzony audyt:

  • sprawdzenie poziomu jakości serwisu pod kątem wyszukiwarek,
  • analiza użyteczności serwisu pod kątem użytkowników,
  • poznanie słabych punktów strony, które mają negatywny wpływ na jej obsługę,
  • możliwość odpowiedniego zaprojektowanie stron docelowych,
  • wykrycie potencjalnych błędów na ścieżce zapytaniowo/zakupowej,
  • testy warstw wizualnej i merytorycznej, które określą optymalny kształt strony dla użytkowników.

wybrane realizacje