Formy dystrybucji treści w Internecie

Formy dystrybucji treści w Internecie

Jako osoba zainteresowana marketingiem w Internecie, zapewne masz świadomość, że chcąc przebić się ze swoim przekazem, konieczne jest skuteczne dostarczenie odpowiednich treści użytkownikom. Jeżeli masz gotowe teksty i zastanawiasz się, gdzie i w jakiej formie je publikować, ten artykuł jest dla Ciebie.

Blog

Blog jest bardzo uniwersalnym narzędziem komunikacji niezależnie od rodzaju dostarczanej treści. Jego zalety można wykorzystać właściwie bez względu na tematykę i charakter strony. Prowadzisz sklep internetowy z rowerami? Publikuj wpisy poradnikowe na temat ich eksploatacji i codziennego użytkowania. Chcesz się wypromować jako specjalista w swoim fachu, np. jako dietetyk? Załóż blog, na łamach którego będziesz udostępniać informacje dotyczące zdrowego żywienia. Prowadząc blog z wartościową treścią – czy to prywatny, czy firmowy – nie tylko nawiązujesz komunikację z odbiorcami, ale również kreujesz profesjonalny wizerunek. Prowadzenie bloga sprzyja też widoczności strony w wyszukiwarkach – Google docenia unikalne i merytoryczne teksty.

Artykuły sponsorowane, płatne wpisy, wpisy gościnne

Rozpowszechnianie swoich treści na zewnętrznych stronach to świetny pomysł, o ile te strony są one dopasowane tematycznie do Twojej witryny. Dobrym miejscem publikacji artykułu sponsorowanego czy wpisu gościnnego dla sklepu sprzedającego rowery będzie więc prywatny blog lub serwis internetowy dotyczący właśnie tego zagadnienia. Nietrudno znaleźć witryny zbliżone tematycznie, kwestią do rozwiązania pozostaje jedynie koszt wpisu, którego wysokość zależy od rozpoznawalności i popularności danego bloga bądź serwisu internetowego.

Serwisy społecznościowe

Facebook, Twitter, Instagram, Google+, LinkedIn – dzisiaj obecność w Internecie nierozerwalnie łączy się z posiadaniem konta w jednym lub wielu serwisach społecznościowych. Korzystają z nich zarówno największe globalne koncerny, jak i niewielkie firmy lokalne oraz osoby prywatne – to musi coś znaczyć. Potencjał serwisów społecznościowych tkwi w możliwości dotarcia do dużej grupy wąsko sprofilowanych odbiorców zainteresowanych danym tematem. Oczywiście nie jest to łatwe, bo aby się wyróżnić i zyskać rozpoznawalność, potrzeba wielu miesięcy lub nawet lat regularnej pracy nad wizerunkiem w social media.

Fora internetowe

Merytoryczne wypowiedzi na forach dopasowanych tematycznie do Twojej witryny pozytywnie wpływają na wizerunek i mogą być skutecznym narzędziem promocji, jeżeli jako użytkownik danego forum zyskasz wiarygodność w oczach innych. Nachalne wpisy reklamowe publikowane przez użytkownika, który nie dodał wcześniej żadnej swojej wypowiedzi, to zwyczajne wyrzucanie pieniędzy w błoto. Promocja na forach powinna być subtelna i w żadnym razie agresywna, poparta natomiast wizerunkiem specjalisty znającego się na danej tematyce i cieszącego się dobrą reputacją.

Ebooki

Ebooki są dość specjalistyczną formą publikacji treści, która ze względu na swoją obszerność wymaga profesjonalnego podejścia do tematu – zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej. Ebook powinien bowiem zawierać co najmniej kilkanaście stron wartościowej treści interesującej dla użytkowników i podanej w atrakcyjnej formie. Liczy się więc nie tylko to, jak ebook jest napisany, ale również jakość samej publikacji, która obejmuję redakcję, korektę i łamanie tekstu, zaprojektowanie okładki i przygotowanie grafik. Nakłady są więc niemałe, ale korzyści mogą być równie duże – ciekawy i rozchwytywany przez użytkowników ebook zapewni Tobie i Twojej firmie miano specjalistów.

Materiały wideo

Recenzje, wykłady, porady, tutoriale, wywiady – form publikacji materiałów wideo, które można umieszczać w Sieci z myślą o kreacji wizerunku lub promowaniu marki, jest wiele. I z pewnością warto z nich korzystać niezależnie od charakteru działalności w Internecie, gdyż serwisy z materiałami filmowymi oferują wielomilionowy zasięg, którego ogromna część przypada na niekwestionowanego lidera w tej kategorii – Youtube. Dużą popularnością cieszy się również Vimeo.

Prezentacje multimedialne

Istnieją specjalne serwisy internetowe, które pozwalają łatwo stworzyć i opublikować prezentacje multimedialne. Chodzi przede wszystkim o Prezi i SlideShare – narzędzia online działające na zasadzie popularnego programu Microsoft PowerPoint. Za ich pomocą można w atrakcyjnej formie prezentować różnego rodzaju treści z myślą o dotarciu z przekazem do szerokiego grona odbiorców.

wybrane realizacje