Jak stworzyć skuteczną stronę produktu w sklepie internetowym?

Jak stworzyć skuteczną stronę produktu w sklepie internetowym?

Prowadząc sklep internetowy, dążysz do głównego celu, jakim jest wzrost sprzedaży. Zależy Ci na tym, żeby z miesiąca na miesiąc zyski były coraz większe, w związku z czym wprowadzasz kolejne ulepszenia i różnymi metodami starasz się zdobyć klientów. Chcąc z powodzeniem przekonać ich do zakupu, nie zapomnij o profesjonalnej i zachęcającej stronie produktowej. W niniejszym artykule dowiesz się, jak powinna wyglądać strona produktu w sklepie internetowym.

Opis

Pierwsza i niezaprzeczalnie najważniejsza sprawa: każdy opis produktu powinien być w jak największym stopniu oryginalny. Kopiując go w całości ze strony producenta lub od konkurencji, obniżasz szanse na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a także narażasz się na kary ze strony Google, nawet jeśli kopiujesz tekst na rozpowszechniane w ramach otwartej licencji. Zdecydowanie nie warto ryzykować, co bynajmniej nie znaczy, że wszystkie opisy powinny być napisane w całości od podstaw. Jeżeli kopiujesz opis, zmień chociaż jego część na oryginalny lub umieść w nim dodatkowy tekst – w ten sposób możesz zminimalizować ryzyko spadków w rankingach wyszukiwarek internetowych i otrzymania kar od Google.

Podstawowe informacje na temat produktu przekazujesz za pomocą słów. Postaraj się więc, aby brzmiały atrakcyjnie, skutecznie zachęcając odbiorców do kupna. Pamiętaj, żeby nie skupiać się wyłącznie na zaprezentowaniu suchych danych i parametrów oferty. Oczywiście, są one istotne, ale do decyzji zakupowej znacznie lepiej zachęca opis, który pokazuje również praktyczne zastosowanie i realne korzyści, jakie daje produkt. Weź pod uwagę, że klient oglądający w sklepie internetowym dany przedmiot nie może go dotknąć ani zobaczyć, dlatego warto opisać go jak najbardziej obrazowo, aby zyskać zaufanie, które jest niezbędne w handlu online.

Zdjęcie

Opis i zdjęcie to dwa podstawowe elementy, które w głównej mierze decydują o skuteczności strony produktowej. Jeśli chodzi o fotografie, powinny być jak najwyższej jakości, aby szczegółowo zaprezentować ofertę i móc sobie wyobrazić jej praktyczne wykorzystanie. Skąd wziąć zdjęcia? Nic nie stoi na przeszkodzi, aby pobrać je od producenta, o ile je udostępnia i pozwala na ponowne wykorzystanie w celach komercyjnych. W przeciwnym razie nie pozostaje nic innego jak wykonać je samemu. Jako że w tym celu potrzeba specjalistycznego sprzętu i profesjonalnych umiejętności, często nie pozostaje nic innego jak tylko wynajęcie fotografa.

Wysokiej jakości zdjęcia to nie wszystko – równie ważna jest ich ekspozycja w sklepie internetowym. Zastosuj rozwiązania, które pozwalają klientowi obejrzeć produkt z każdej strony, z bliska i daleka, z różnych perspektyw i we wszystkich dostępnych wersjach. Daj szanse przyjrzeć się jego szczegółom i sprawdzić, jak prezentuje się w praktyce. Jest to najbardziej istotne z punktu widzenia sklepów internetowych z odzieżą, biżuterią czy obuwiem, które powinny przedstawiać swój towar za pomocą żywych modelek lub modeli.

Cena

Złapałeś się na tym, że przeglądając w sklepach internetowych interesujący Cię asortyment, omijasz opis i zdjęcie i przechodzisz od razu do ceny? Miej świadomość, że robi tak wielu użytkowników, dlatego pod żadnym pozorem nie chowaj ceny i umieść jej wartość w takim miejscu, aby od razu była widoczna. Nie denerwuj potencjalnych klientów i nie marnuj ich czasu na poszukiwanie ceny. Z punktu widzenia skuteczności sprzedaży warto zastosować dwie ceny – jedną wyższą, przekreśloną oraz drugą niższą, która jest „po promocji”. Dzięki temu klient ma przeświadczenie, że korzysta z atrakcyjnej okazji.

Referencje i oceny

Publikując opinie i oceny zadowolonych klientów, którzy chwalą Twój produkt, zyskujesz tak ważne w ecommerce zaufanie. Skuteczność takiego działania jest udokumentowana naukowo, o czym świadczy zasada społecznego dowodu słuszności, potwierdzająca, że przy decyzjach zakupowych kierujemy się poglądami innych osób. Nie zaprzepaść tej szansy i daj użytkownikom możliwość recenzowania oraz oceniania produktów. Jeżeli są naprawdę dobre, kilku zadowolonych kupców na pewno podzieli się z innymi swoimi pozytywnymi odczuciami.

Materiały wideo

Filmy poradnikowe i instruktażowe stanowią atrakcyjne uzupełnienie strony produktowej. Okazują się szczególnie pomocne w prezentowaniu skomplikowanych i złożonych produktów, jak np. rozbudowane maszyny, systemy, instalacje czy urządzenia. Co więcej, umieszczając materiały wideo na stronie produktu w sklepie internetowym, zyskujesz wiarygodność ze strony wyszukiwarek, które doceniają różnorodność publikowanych treści, co z kolei pozytywnie przekłada się na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO

Dbając o optymalizację pod kątem pozycjonowania, poprawiasz widoczność sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje ona tak działania jak:

  • przygotowanie unikalnych opisów meta dla każdego produktu;
  • stosowanie nagłówków H1-H6;
  • umieszczenie w opisie słów kluczowych odpowiednich dla danego produktu.

Pamiętaj przede wszystkim o prawidłowym zredagowaniu treści dla znacznika meta title, który ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie witryny.

Call to action

Sięgnij po potencjał, jaki daje przycisk call to action, i zachęć do skorzystania z Twojej oferty. Przenosi on użytkownika na stronę zakupową, a kliknięcie w niego oznacza dodanie towaru do koszyka. Chcąc przekonać odbiorcę do tej decyzji, stwórz rzucający się w oczy przycisk z tekstem typu „Kup teraz”, „Kupuję”, „Wrzuć do koszyka” itp. Zastosowanie mechanizmu call to action nawołuje do działania i zwiększa skuteczność strony produktowej w sklepie internetowym.

wybrane realizacje