Optymalizacja kampanii Google Adwords. 6 porad, jak sprzedawać dzięki linkom sponsorowanym

Optymalizacja kampanii Google Adwords

Często słyszymy od klientów takie oto zdanie: „Adwords jest do niczego – pożarło ogromne środki i nie przyniosło żadnych korzyści”. Rzeczywiście, reklama w formie linków sponsorowanych może być stratą pieniędzy, jeżeli nie jest prawidłowo zoptymalizowana. Chcąc osiągnąć spodziewany zwrot z inwestycji, poznaj 6 porad pomagających w optymalizacji kampanii Google Adwords.

1. Dobór słów kluczowych

To podstawa działań w Google Adwords, od której rozpoczyna się przygoda z uruchomieniem i optymalizacją kampanii. Staraj się zebrać jak najwięcej fraz odnoszących się do Twojej działalności, co do których masz podejrzenie, że na ich podstawie użytkownicy szukają Twojej strony w wyszukiwarce. Rozpocznij od najbardziej ogólnych słów, przechodząc do coraz szczegółowszych. Ponadto skorzystaj z narzędzia Google Keyword Planner i podpowiedzi wyświetlanych przez wyszukiwarkę w trakcie wpisywania słów kluczowych.

Znalezienie fraz to nie wszystko – trzeba jeszcze ustawić ich typ dopasowania. Do wyboru są trzy możliwości – dopasowanie ścisłe, przybliżone i dopasowanie do wyrażenia. Warto je różnicować dla poszczególnych słów kluczowych, aby w praktyce poznać ich działanie i zorientować się, które z nich przynoszą najlepsze efekty w danym przypadku. Stosuj również wykluczające słowa kluczowe, dzięki czemu pozbędziesz się fraz niekonwertujących i generujących wyłącznie straty.

2. Skuteczne reklamy

Dobrawszy dużą liczbę różnorodnych fraz, które mogą kierować do Twojej strony użytkowników zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami, pogrupuj je według kategorii i stwórz dla nich osobne reklamy. Dla każdej z grupy przygotuj kilka reklam, co po upływie krótkiego czasu pozwoli Ci na wybranie najskuteczniejszej. Pamiętaj, żeby treści reklam zachęcały do kliknięcia i odpowiadały na potrzeby użytkowników. Z punktu widzenia konwersji ważna jest także zawartość wyszukiwanych przez użytkownika słów kluczowych w treści reklamy – najlepiej w nagłówku.

3. Dobra strona docelowa

Nawet jeśli doskonale dobierzesz słowa kluczowe i przygotujesz najlepsze reklamy, wszystko na nic, jeśli nie stworzysz atrakcyjnej i odpowiadającej na potrzeby oraz wymagania użytkowników strony docelowej. Zadbaj, żeby zawierała informacje poszukiwane przez internautów, którzy na nią dotarli dzięki kampanii linków sponsorowanych. Jej treść powinna być na tyle uniwersalna, aby trafiała do wszystkich użytkowników wpisujących w wyszukiwarkę wszystkie wykorzystywane przez Ciebie frazy, a jednocześnie konkretnie dopasowana do ich zapytań.

4. Remarketing

Kampania w formie remarketingowej pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów z jeszcze skuteczniejszym przekazem niż standardowy. Dzięki niej użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę bez podjęcia oczekiwanych działań (bez konwersji), wyświetlane są reklamy mające ich przekonać, że jednak warto Tobie zaufać. Remarketing daje możliwość podjęcia odpowiednich działań sprzedażowych w momencie, kiedy jest stosunkowo najłatwiej namówić klientów do Twojej oferty, czyli gdy się wahają i zastanawiają nad swoją decyzją zakupową.

5. Budżet

Newralgiczną kwestią, która bardzo często zniechęca początkujących przedsiębiorców dopiero co zaczynających przygodę z Adwords, jest ryzyko szybkiego wyczerpania budżetu bez osiągnięcia zakładanych rezultatów. Ratunkiem na to powinno skrupulatne kontrolowanie budżetu poprzez takie działania jak: obniżanie stawek za kliknięcie, wybór bardziej szczegółowych i mniej popularnych słów kluczowych oraz eliminowanie reklam i fraz, które generują koszty bez konwersji. Jeżeli natomiast interesuje Cię dotarcie do użytkowników tylko w określonych godzinach i dniach tygodnia (np. od pon. do pt. w godz. 17-23), ogranicz czas emisji reklam zgodnie ze swoimi potrzebami. Nie ma sensu tracić pieniędzy na kliknięcia niegenerujące sprzedaży w czasie, gdy Twoi klienci są w pracy lub szkole.

6. Rozszerzenia

Rozszerzenia to kilka dodatkowych elementów mogących się wyświetlać przy reklamach Google Adwords. Wśród nich są odnośniki do podstron witryny docelowe, dodatkowy tekst, adres firmy czy ikona słuchawki, której kliknięcie rozpoczyna połączenie telefoniczne. Po zastosowaniu tego rozwiązania reklama zajmuje większą powierzchnię i wyświetla więcej informacji niż wcześniej, a tym samym bardziej rzuca się w oczy i po prostu jest skuteczniejsza. Zdecydowanie warto wdrożyć jedno z kilku dostępnych rozszerzeń.

wybrane realizacje