Pozycjonowanie nielimitowane abonamentowe

Pozycjonowanie nielimitowane czy? Pozycjonowanie za efekt

Pozycjonowanie za efekt

Najbardziej powszechny model pozycjonowania w Polsce to tzw. pozycjonowanie za efekt czyli dobór fraz, zazwyczaj przez klienta, z małą korektą firmy pozycjonerskiej. Opiera się on na założeniu, iż klient płaci dopiero po osiągnięciu pewnych wyników – zazwyczaj jest to pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania w Google.pl.

Wadą tego systemu jest bardzo wysoka cena słów kluczowych oraz ich zazwyczaj ograniczona ilość, ze względu na wysoki koszt. W tym modelu firma pozycjonerska skupie się tylko i wyłącznie na wypozycjonowaniu kilku fraz bez jakiejkolwiek analizy pod kątem konwersji – czyli rzeczywistej „przydatności” dla klienta. Konwersja to nic innego jak pewien cel/działanie – takie jak zakup w sklepie internetowym lub zapytanie przez formularz lub telefon od klienta.

W modelu pozycjonowania za efekt frazy pozycjonowane są, z zamiarem osiągnięcia głównie przez firmę pozycjonerską zysku – celem jest wypozycjonowanie fraz do pierwszej dziesiątki bez znaczenia czy w jakikolwiek sposób będą one dla klienta przydatne.

Często takie pozycjonowanie generuje tylko koszty, oczywiście niejednokrotnie zwiększając ruch na stronie internetowej, ale ruch który w żaden sposób nie przekłada się na zyski.

Pozycjonowanie nielimitowane

Pozycjonowanie z nielimitowaną ilością fraz to dość nowy i innowacyjny model, który całkowicie zmienia podejście do promowania witryn w wyszukiwarce Google.pl.

W modelu pozycjonowania z nielimitowaną ilością fraz firma pozycjonerska sama dobiera odpowiednie słowa kluczowe analizując dokładnie ofertę dostępną na stronie klienta. Określa cel (konwersje), zakres działania (cała Polska lub określone terytorium) oraz rekomenduje rozbudowę lub poprawę aktualnej oferty, aby dostosować ją do wymogów rynku.

Poprzez analizę firma pozycjonerska określa poziom zainteresowania internautów daną branżą i w oparciu o nią buduje strategię. Strategia jest ciągle modyfikowana ponieważ preferencje zapytań internautów cały czas się zmieniają w zależności od aktualnych trendów – np. sezonowość danej branży – nie jest to możliwe w pozycjonowaniu za efekt ponieważ są tam ustalone z góry na sztywno określone słowa kluczowe.

Ilość fraz w modelu nielimitowanym jest zazwyczaj kilkukrotnie wyższa niż przy modelu za efekt, a w przypadku sklepów często osiąga wartości powyżej 50 lub nawet 100. Słowa kluczowe dobierane są pod kątem przydatności dla klienta, mają spowodować realizację celu (konwersji) czyli nastawione są na to, aby z inwestycji uzyskać maksymalną stopę zwrotu.

Klient oprócz standardowego panelu do monitoringu pozycji otrzymuje również statystyki odwiedzin, gdzie na bieżąco może śledzić wpływ całego pozycjonowania na ruch na swojej witrynie. Istnieje również możliwość śledzenia konwersji, np. ustalenie czy klienci składają zapytania na stronie lub czy dokonują zakupów w sklepie. Wszystko jest jasne i przejrzyste.