Trendy w pozycjonowaniu w 2017 r.

Wybraliśmy kilka podstawowych tendencji w pozycjonowaniu stron internetowych, które naszym zdaniem w najbliższym czasie powinny odgrywać ważną rolę w procesie kształtowania pozycji i wiarygodności witryny. Jeśli jesteś ciekawy naszych przewidywań, zapraszamy do lektury.

1. W stronę mobilności

Choć Google od dobrych kilku lat coraz bardziej się skupia się na ruchu pochodzącym z urządzeń mobilnych, to właśnie w ostatnim czasie firma poczyniła rewolucyjne kroki na tym polu. Dowodzi tego wprowadzenie mechanizmu mobile first index, który zakłada promowanie stron dopasowanych do różnych urządzeń. W efekcie witryna źle zoptymalizowana pod kątem ruchu mobilnego lub całkowity brak wersji mobilnej będą coraz większą przeszkodą w osiągnięciu satysfakcjonujących pozycji w rankingu Google. W 2017 r. nie ma więc innego wyjścia jak przygotować stronę zarówno z myślą o komputerach stacjonarnych, jak i wszelkiego rodzaju urządzeniach przenośnych.

2. Lokalne SEO

W ślad za zwiększającym się ruchem z urządzeń mobilnych idzie rosnące znaczenie lokalnego pozycjonowania, które powinno stać się jednym z kluczowych elementów marketingu internetowego firm działających na ograniczonym obszarze. Prezentując wyniki wyszukiwania, Google w coraz większym stopniu dopasowuje je do lokalizacji użytkownika. Dlatego warto zbierać recenzje od klientów, zdobywać linki z witryn o tematyce lokalnej, oznaczać się w Google Maps i wykorzystywać lokalne dane strukturalne, aby pokazać się klientom z okolicy.

3. Wykorzystanie wideo

Podobnie jak ruch mobilny, tak i popularność filmów wideo w Internecie rośnie z roku na rok. Również jego znaczenie dla pozycjonowania i – szerzej – marketingu internetowego zwiększa się w dynamicznym tempie. Należy to uwzględnić w działaniach SEO i ePR, tworząc wartościowe filmy – chociażby po to, żeby umieścić je na stronie internetowej, co korzystnie przekłada się na pozycję w rankingu.

4. Certyfikaty SSL

Jeśli działasz w branży e-commerce, poważnie zastanów się nad wdrożeniem certyfikatu SSL w swojej witrynie, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś. Google przywiązuje do tego coraz większą wagę i mocno naciska na właścicieli stron. Brak protokołu HTTPS oznacza nie tylko gorsze zabezpieczenie witryny, ale też realne zagrożenie obniżenia rankingu.

5. Wyszukiwanie głosowe

Google odnotowuje pokaźne wzrosty w segmencie wyszukiwania głosowego i zaczyna poważnie je uwzględniać w wynikach. Optymalizacja pod tym kątem wydaje się niezbędna w przypadku witryn angielsko- i niemieckojęzycznych, jednak strony skierowane wyłącznie do polskich użytkowników nie muszą się jeszcze tym przejmować. Wyszukiwanie głosowe cieszy się w naszym kraju małą popularnością.

6. Wartościowa treść

Content is king – to nieśmiertelne hasło obowiązuje również w 2017 r. Google potrafi coraz lepiej „wczuwać się” w użytkowników i na podstawie ich zachowania rozróżnić, które treści są przydatne i odpowiadają na ich pytania. Właśnie takie witryny są faworyzowane w rankingu. W związku z tym przy pisaniu lub zamawianiu tekstu dołóż wszelkich starań, żeby był użyteczny i kompleksowo wyjaśniał dany problem czy temat.

7. Zachowanie użytkowników

Google nie ukrywa, że przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania preferuje strony, które angażują użytkowników i odpowiadają na ich potrzeby. Z punktu widzenia webmasterów konieczne jest wobec tego zadbanie o pozytywne wrażenia odbiorcy i dostarczenie mu treści, których oczekuje. Im więcej czasu spędzi na stronie, im więcej komentarzy na niej zostawi, im więcej podstron odwiedzi, tym lepiej z punktu widzenia pozycjonowania.

wybrane realizacje