oferta

Identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna

CI, czyli Corporate identity to zasady identyfikacji wizualnej niezwykle ważne dla każdego przedsiębiorstwa. Dzięki nim można stworzyć spójny projekt, którego elementami będą wszystkie wizualne przedmioty występujące w firmie. Zaliczają się do nich m.in. strona internetowa, logo, elementy korespondencji, wizytówki, ubrania firmowe, teczki czy inne gadżety reklamowe i pracownicze. Dzięki określeniu jednego kierunku klient bez problemu pozna logo, kolory czy charakterystyczną czcionkę określającą daną firmę i łatwiej mu będzie się z daną marką utożsamić.

Identyfikacja wizualna jest bardzo ważnym aspektem marketingu przedsiębiorstwa. Dzięki niej można utrwalić firmę w świadomości klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Logo jest dziś niezbędne – w gąszczu przedsiębiorstw należy mieć bowiem znak charakterystyczny. Strona internetowa to również konieczność jeśli chcemy zwiększyć zasięg swojej działalności oraz szybko i tanio pozyskać nowych klientów. Wizytówki mogą się okazać przydatne przy wszelkich spotkaniach biznesowych i w sytuacjach, w których możemy nawiązać współpracę. To wszystko połączone jednym kluczem będzie świetnie wyglądać i naprawdę dobrze działać. My z przyjemnością pomożemy! Pamiętaj, że im wcześniej zadecydujesz o ujednoliceniu wizerunku firmy tym mniejsze koszty czasowe oraz finansowe poniesiesz.

W Identyfikacji wizualnej ważne jest przeprowadzenie dokładnych konsultacji jak i określenia planu działania wraz z klientem. Wspólnie zdecydujemy jakie elementy powinny być objęte CI oraz jak powinien wyglądać stworzony przez nas projekt.

Warto zastanowić się nad tym, jakie techniki wykorzystywania identyfikacji wizualnej marki można wykorzystać, aby proces ten przyczynił się do powstania realnych korzyści biznesowych. Pierwszym etapem jest stworzenie profesjonalnego projektu, obejmującego zarówno koncepcje logotypów, hasła reklamowe, przykładowe nazwy marki, a także propozycje materiałów reklamowych. Niestety częstą praktyką jest samodzielnie podejmowanie się tych działań przez przedsiębiorców, co zwykle ma opłakane skutki. Wystarczy wyjść na ulice przeciętnego miasta by przekonać się, jak tandetny i przesadnie nachalny przykaz bije z plakatów czy bilboardów reklamowych. Dlatego też warto przekazać to zadanie specjalistom od budowania wizerunku marki.

Po ukończeniu etapu kreacyjnego, nadchodzi moment w którym można już wdrożyć powstały system w struktury przedsiębiorstwa. Wykorzystywane w tym celu są wybrane materiały identyfikujące markę, które powinny być ze sobą spójne, zwłaszcza pod kątem graficznym i kolorystycznym. Jeżeli system identyfikacji wizualnej przyjmie się wewnątrz firmy, można wówczas zdecydować się na jego zaprezentowanie w otoczeniu zewnętrznym. W tym celu warto zainspirować się modelowymi doświadczeniami innych podmiotów sektora biznesowego, które stosują się do ścisłych norm odnośnie zamieszczania elementów graficznych w przestrzeni miejskiej, tak aby były one odpowiednio widoczne i skutecznie trafiały z przekazem do potencjalnego klienta

Więcej o corporate identity – Sprawdź

Opracowanie corporate indentity obejmuje m. in.:

  • zaprojektowanie logo, a w przypadku już istniejącego, dopasowanie go do papieru firmowego, wizytówek i innych przedmiotów związanych z wizualnym aspektem firmy
  • wskazanie prawidłowego wykorzystania zaprojektowanej grafiki oraz wskazanie najczęściej popełnianych błędów,
  • przekazanie wszelkich użytych barw w RGB oraz CMYK,
  • opracowanie spójnej typografii, która będzie pasować do charakteru firmy,
  • w razie potrzeby standaryzacja nazwy firmy,
  • opracowanie wizytówek, akcydensów, druków i innych materiałów potrzebnych klientowi.

Korzyści, które przyniesie Tobie identyfikacja wizualna:

  • profesjonalnie zaprojektowane logo i grafika, które wyróżnią Twoją firmę na tle konkurencji,
  • jasna tożsamość i przejrzystość przedsiębiorstwa,
  • umacnianie i rozszerzanie rozpoznawalności firmy,
  • łatwość i bezbłędność używania logo i grafiki związanych z wizerunkiem firmy, dzięki opracowanej księdze znaku.

wybrane realizacje