Treść w sklepie internetowym – jak zaplanować i przygotować

Jeżeli otwierasz lub prowadzisz sklep internetowy, do Twoich obowiązków należy nie tylko zadbanie o towar, ale również wypełnienie treścią, o czym ciągle jeszcze wielu przedsiębiorców zapomina. Tymczasem znajdujące się w Twoim sklepie treści odgrywają bardzo istotne znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania, marketingu i skuteczności sprzedaży. Dowiedz się, jak i jakie teksty przygotować.

Unikalność

Treści w sklepie internetowym są jednym z ważnych elementów z perspektywy optymalizacji SEO. Sposób ich przygotowania w niemałym stopniu decyduje o widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych, choć oczywiście nie mniej znaczące są inne czynniki rankingowe Google.

Tworząc teksty, pamiętaj o następujących elementach:

  • wykorzystanie nagłówków H1-H3;
  • nasycenie słowami kluczowymi w stosunku 1-3% do łącznej liczby słów na danej podstronie;
  • oryginalność – kopiowanie z innych stron jest niewskazane i może doprowadzić do kar ze strony Google.

O ile Twój asortyment jest stosunkowo nieduży i obejmuje nie więcej niż kilkanaście, kilkadziesiąt produktów, nie powinno być problemów ze stworzeniem oryginalnej treści. Posiadając setki lub nawet tysiące artykułów, sprawa się komplikuje. W tej sytuacji warto rozplanować tworzenie treści na dłuższy czas i na początku opisać te produkty, które są najważniejsze w ofercie.

Opisy produktów

Element, który powinien być podstawą każdego sklepu internetowego, ale wiele osób go pomija, uznając za zbędny wydatek i zadowalając się amatorskimi lub – co gorsza – skopiowanymi opisami. To duży błąd, ponieważ oryginalna treść na karcie produktu nie tylko wpływa na pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania, lecz także często decyduje o tym, czy klient dokona zakupu. Wykorzystanie języka korzyści, pokazanie praktycznego zastosowanie produktu czy sięgnięcie po dynamiczne zwroty i przycisk call to action to tylko kilka z metod, którymi warto się posłużyć, przygotowując opisy. Zobacz więcej, jak stworzyć stronę produktu.

O nas

Jeżeli klienci nie znają Twojego sklepu, przedstaw go w zakładce O nas. Przekaż informacje, których odbiorca potrzebuje do przekonania się, że Twoja oferta jest wiarygodna i warta wyboru. Postaraj się, żeby tekst brzmiał wiarygodnie i profesjonalnie, ale nie sztampowo. Unikaj utartych zwrotów typu „wieloletnie doświadczenie”, „najwyższa jakość”, „atrakcyjna cena”, które stały się puste i mało przekonujące z uwagi na przesadną częstotliwość ich używania na stronach internetowych.

Opisy kategorii i podkategorii

Jakkolwiek coraz więcej przedsiębiorców handlujących w Sieci zdaje sobie sprawę z tego, że warto zainwestować w opisy produktów, duża część często zapomina o równie istotnej kwestii, jaką są opisy kategorii i podkategorii. To błąd, ponieważ Google i inne wyszukiwarki internetowe nie lubią pustych stron pozbawionych treści. Co więcej, podstrony kategorii i podkategorii znajdują się wyższej w hierarchii witryny niż karty produktów, w związku z czym tym bardziej powinny być zapełnione treścią. Nie musi być wymyślna – wystarczy ogólny, ale w pełni oryginalny tekst przedstawiający asortyment znajdujący się w danej kategorii.

Komentarze i recenzje

Treść może być tworzona nie tylko przez Ciebie lub na Twoje zamówienie – jeśli tylko pozwolisz użytkownikom komentować i recenzować produkty, osiągniesz korzyść z punktu widzenia zarówno pozycjonowania, jak i marketingu. Z jednej strony, dzięki komentarzom i recenzjom otrzymujesz za darmo tematyczną treść – to zawsze jakiś atut z perspektywy SEO. Z drugiej strony, za spraw sprawą komentarzy i recenzji w sposób obiektywny przekonujesz potencjalnych klientów, że Twoja oferta jest godna zaufania – oczywiście pod warunkiem, że recenzje i opinie są w większości pozytywne i wiarygodne.

Blog, poradnik

Prowadząc wartościowy i profesjonalnie przygotowany blog firmowy, zyskujesz wiarygodność w oczach klientów i zarazem pozytywnie wpływasz na widoczność witryny w wyszukiwarkach internetowych. Pisaliśmy już na ten temat, więc jeśli chcesz, dowiedz się więcej o blogu firmowym.

FAQ

FAQ to strona, na której odpowiadasz na najczęstsze pytania użytkowników. Zdecydowanie warto ją przygotować, ponieważ w przypadku wahającego się lub nieznającego Twojej oferty klienta może ona decydować o sprzedaży. W FAQ punkt po punkcie tłumaczysz użytkownikom wszelkie niejasności.

Regulamin

Formalność, ale obowiązkowa. Jeśli przygotowujesz regulamin samemu lub przy pomocy prawników – chwała Ci za to. W przypadku, gdy korzystasz z gotowego wzoru pobranego z Internetu lub skopiowanego z innej strony, nie zapomnij, żeby wyindeksować stronę z regulamin za pomocą znacznika no index w nagłówku witryny lub w pliku robots.txt.

wybrane realizacje